Mot nya plågor

Det sviktande intresset för bloggen, både från min sida, men även från läsare och kommentatorer gör att den kommer läggas på is tillsvidare. Känns inte som första ggn jag tycker mig ha nått vägs ände kring vad jag har att säga om ateism/vetenskap/religion men numera är det sällan som något man skriver känns helt nytt.

Motivationen sjunker när så få personer ger en respons inte minst. På många sätt märker man att bloggens guldålder är över och att sen ett par år tillbaka har nog de flesta märkt av ett sviktande intresse. Själv läser och kommenterar jag aldrig andra bloggar numera, så jag kan liksom inte klaga på andra heller…

Men, gråt inte för det, jag tänker inte sluta blogga för det. Jag håller på att planera något liknande detta, men den exakta utformningen är inte klar så jag får be att återkomma. Tills dess vill jag tacka för den tid som varit och ni som följt den här bloggen har varit uppskattade.

funny-Jesus-strong-muscles

10 thoughts on “Mot nya plågor

  1. Det var ju synd. Jag har läst de flesta av dina inlägg (via Google Reader) men min vilja att kommentera har sjunkit rejält sedan 2012cirkusen näst intill upphörde. Att skippa facebookskommentering och aktivt bloggande har dock betytt ett rejält lyft för min egen forskning…

Kommentera

