Minskat bloggande från min sida

Fokus ett tag framöver för mig skall ligga på programmering istället för att försöka lära kreationister om verkligheten.

Jag ska lära mig en massa om html5, css3, jquery, javascript, php och även wordpressplattformen paw rihktigth. Försöker även skola mig på djupet i Photoshop och andra grafiska produkter.

Räkna inte med så mycket bloggande utan använd en nyhetsläsare eller en emailnotifikation istället för att ”titta in då och då”. Går allt som det ska är denna förändring i aktiviteten här faktiskt beständig och det blir mycket färre bloggposter här från min sida framöver. Går det sämre för mig så smyger jag in här som vanligt. Eller så kanske jag bloggar i klump, flera på en gång och sen långa pauser. Det får vi helt enkelt se.

Exakta siffror på bloggandet framöver vill jag inte ge men antingen blir det få men bättre bloggposter eller så bara kortare och färre (får ändå inte i regel den respons jag och mitt ego önskar på mina längre texter, så det känns som det kvittar att anstränga sig med längre saker). Blev ni klokare? Nej, men lite mindre bloggande helt enkelt. Tydligare än så blir det inte.

Det här är trots allt en hobby som tar upp värdefull tid och tankekraft från vettigare saker. Men som sagt, jag lägger på inget sätt ner något. Ville bara göra er uppmärksamma på förändringen. Det här gäller då inte oväntat även mina andra bloggar (som redan totalt inaktiva) för er som följde dem.

4 thoughts on “Minskat bloggande från min sida

  1. Är det någon speciell anledning till att du ska börja med programmering? Nöje, jobb, bra att ha på CVt eller dylikt?

    • Jag vill börja tjäna pengar. Trött på att vara fattig som en kyrkåtta. Starta eget helst inom webutveckling (kanske möjligen apputveckling så småningom). Jag kan ju lite sen tidigare, men har aldrig pillat med det ordentligt. Geologin ligger på hyllan så länge (jag har ändå föga lust att söka jobb i en gruva i Kiruna så att säga och det är alternativen som finns nu. När jag började plugga geologi var det jag och min sambo, nu har jag barn också vilket ändrar perspektiven på framtiden och var man vill bo. Jag har inget emot landsbyggden alls, tvärtom, men jag känner inte att Norrland är för mig och det är där jobben finns för mig som geolog).

    • De som följt mig aktivt och vill hålla kontakten kan alltid kontakta mig på facebook. Ge mig era kontaktuppgifter via epost (jo det får bli så i den ordningen så att jag slipper undan trollen) så lägger jag till er där. Jag finns även på google+ om så önskas hellre. epost: tattarblast (snabela) hotmail (punkt) com

  2. Önskar Dig Lycka Till med nya projekt!
    Det har alltid varit trevligt att titta in här då och då!
    mvh
    kjell karlsson

Kommentera

