Storleksjämförelser

Jag tröttnar aldrig att sitta och leka med den här sidan på länken nedan. Här kan man få sig en liten vag uppfattning om hur stort eller hur smått något är. Nu har de även förbättrat sidan och lagt till info om varje objekt.

Lek och lär: http://images.4channel.org/f/src/589217_scale_of_universe_enhanced.swf

One thought on “Storleksjämförelser

  1. Det var längesedan jag försökte förstå…Numera försöker jag bara vänja mig!
    Frågeställningen som kan vara intressant är dock huruvida vi i ett oändligt och expanderande universum någonsin kommer att kunna observera hela rasket, eller om ljuset från de längst bort liggande delarna p.g.a expansionen aldrig kommer att nå oss!…En parafras till Olbert´s paradox måhända…
    Jag vill också göra uppmärksam på att medan vi här studerar den rumsliga aspekten, så har Adams och Loughlin presenterat en likna hisnande exposé över den tidsmässiga aspekten!
    med vänlig hälsning
    kjell karlsson

Kommentera

