Intelligent Skapelsetro… visst…

Ser fram emot att följa bloggen Biolog(g) och deras bloggposter på temat intelligent design. När jag själv här på bloggen lite ytligt har behandlat geologi & kreationism i en serie (och fortsätta skall) så går biologen och docenten Lars Joan Erkell på djupet kring det hela med fokus på Anders Gärdeboms bok ”Intelligent Skapelsetro”. Det är nog ett smart (ni vet, riktig intelligens) beslut att fokusera på en bok istället för att bara tala rent allmänt som jag.

3 thoughts on “Intelligent Skapelsetro… visst…

  1. Tycker Biolog(g) var lite väl mild i sin kritik… ingen Dawkins precis. Han borde säga rakt ut att vetenskap och religion inte är kompatibla.

  2. Ja men det beror vem man talar till. Kreationister lyssnar inte på arg kritik. Jag brukar därför rikta mig till likasinnade och med mina poster om kreationism och geologi snarare försöka ge dem mer kunskaper.

  3. Om biologg har ett fel så är det att den troligen skriver för intellektuellt för att kreationister ska ta det åt sig. Men det är bra att den finns där som ett snällt och just intellektuellt referensmaterial – så att allt inte blir Dawkins och sura bloggare likt mig själv.

Kommentera

